Magyar padlószőnyegen taposnak majd az olimpikonok
Graboplast-padló kerül a szocsi olimpiát kiszolgáló buszokba.
Graboplast-padló kerül a szocsi olimpiát kiszolgáló buszokba.
Felavatták a németországi székhelyű Rehau-cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában hétfőn. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat.
A régiós autógyártási bumm miatt egyre több ipari robot tüsténkedik Magyarországon is. A legjobbak egy ládából kiválogatják az ömlesztett alkatrészeket, felemelnek akár 1300 kilogrammot is, és nem igénylik a világítást, sem az ebédidőt. Ugyan még meglehetősen tanulatlanok, de a mesterséges intelligencia fejlődésével egyre rugalmasabb munkatársaivá válhatnak az embernek.
Európa legnagyobb visszapillantó-gyártója lett egy éve átadott mosonmagyaróvári üzemével az indiai tulajdonú SMR Hungary Bt. – írja csütörtöki számában a Kisalföld.
A 90 főt foglalkoztató családi vállalkozás, a Renner Bt. a Bács-Kiskun megyei Jánoshalma egyik legnagyobb munkaadója. A műszaki gumiárukat, présvulkanizált gumi-fém termékeket, rezgéscsillapítókat gyártó üzem elsősorban külföldi megrendelésekre dolgozik.
A Suzuki a gazdasági válság, valamint a Japánt ért természeti katasztrófa miatt a beszállítóitól 3 százalékos árcsökkentést kért - közölte Pata József, a nevét viselő és jelentős Suzuki beszállító gépipari Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója.
Európában és Észak-Amerikában a céljárművekre, a feltörekvő piacokon, például Kínában a biztonságos, alacsonyabb költségű autókra van növekvő fogyasztói igény – a globális gépjármű-ágazati szereplők így válaszoltak arra, hogyan lehet legjobban megfelelni a drámai módon változó képnek. A KPMG globális autóipari felmérésében piacvezető autóipari cégek vezetőit kérdezték az új kihívásokra adott válaszaikról, innovációs törekvéseikkel és egy kialakuló értéklánccal kapcsolatos terveikről az elkövetkező öt évre vonatkozóan.
Kedvező időszak vár a kelet-közép-európai gépjárműiparra, hiszen az új trendnek megfelelően nő a Magyarországon is gyártott kisméretű és környezetbarát autók iránti kereslet − derül ki az Ernst & Young jelentéséből. A tanácsadó cég szerint a forint gyengülése az euróval szemben komoly versenyelőnyhöz juttatja Magyarországot a régióban.
A gépjármű-forgalmazók után az autóipart is elérte a válság második hulláma: idén az első félévben csaknem annyi autóipari beszállító ellen indítottak felszámolási eljárást hazánkban, mint tavaly egész évben.